‌پریود شدن و فواید آن برای خانم ها

  • خانه
  • ‌پریود شدن و فواید آن برای خانم ها
Image Image
پریود شدن و فواید آن برای خانم ها
  • 2024-03-17T11:42:00+03:30

پریود شدن و فواید آن برای خانم ها: با وجود این که پریود شدن برای اکثر خانم ها تجربه ای ناخوشایند و دردناک است و در بسیاری از مواقع مانع از انجام کارهای روزمره خانم ها می شود، ولی با این حال، باید گفت که پریودی برای خانم ها دارای فوایدی نیز می باشند. بنابراین با شناخت فواید پریودی می توان راحت تر و آسان تر این دوره را تحمل نمود. از جمله این فواید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش کار و فعالیت  

در این دوره به دلیل اینکه استروژن و پروژسترون در بدن خانم ها بیشتر می شود و امکان دسترسی به صورت مورد نیاز برای سوخت ساز و بدن را فراهم می کند. اگر چه خانم ها ممکن است این حس را نداشته باشند، ولی بهترین زمان برای انجام تمرینات پر انرژی است. بنابراین هر چه بیشتر حرکت داشته باشید و فعالیت کنید، قاعدگی شما بهتر می شود و جریان خونریزی کاهش می یابد و در نتیجه گرفتگی های ناشی از پریودی نیز کمتر می گردد.

کند شدن روند پیری

زنان در مقایسه با مردان طول عمر بیشتری دارند. دلیل اینکه زنان عمر بیشتری دارند، به گفته توماس پرلز، از دست دادن، مقداری آهن در هر ماه می باشد. برای تولید رادیکال های آزاد آهن ماده ای حیاتی است که ریسک ابتلا به بیماری های افزایش سن را بیشتر می کند. وی به این روش، آنقدر اعتماد دارد که هر ماه با اهدای خون از شیوه قاعدگی زنان استفاده می کند. بنابراین قاعدگی می تواند احتمال بسیاری از بیماری ها را کاهش دهد و طول عمر را زیاد کند.

نشانه سلامتی خانم ها است

بسیاری از عملکردهای بدن زنان را پریودی نشان می دهد. در صورتی که برخی از علائم را مشاهده کردید بهتر است، برای رفع آن به پزشک مراجعه کنید. برای نمونه داشتن اضافه وزن شدید، کمبود زیاد وزن، داشتن استرس و غیره می تواند سبب ایجاد بی نظمی در پریودی شود. با توجه به اینها، می تواند از عملکرد نادرست هورمون های زنانه و تیروئید اطلاع داشت.

نیاز به مراقبت بیشتر از خود

از دیگر مزیت هایی که پریودی دارد، این است که سبب می شود در این دوره خانم ها دقت شان به خودشان بیشتر شود. بنابراین پریودی با وجود اینکه ناخوشایند و دردناک است، ولی با این حال، زمانی برای توجه و رسیدگی به خود می باشد.

راهی برای برقراری ارتباط با دیگر خانم ها

وقتی که به این نکته پی ببرید که حدود 20 درصد از خانم ها همزمان با شما پریود می شود، می توانید آسان تر و به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنید. این ارتباط به دلیل حس همدردی در انسان است.

نشانه سلامت بارداری

زمانی که پریود می شوید، در واقع این پیام را دریافت می کنید که چرخه بارداری به صورت دقیق و درست انجام می شود و تنها دلیل عدم باروری نبود اسپرم فعال در رحم در زمان تخمک گذاری است. بنابراین به این صورت می توانید از سلامت بارداری خود اطمینان داشته باشید.

جمع بندی

پریود شدن با وجود این که ناخوشایند است و درد دارد، ولی با این حال، نشان دهنده سلامتی بدن خانم ها می باشد و از بیماری های مختلف جلوگیری می کند. بنابراین برای سلامتی مفید است.

  • برچسب ها: