‌لیزر زیبایی و جوانسازی بانوان

• ‌لیزر زیبایی و جوانسازی بانوان
لیزر زیبایی و جوانسازی بانوان

تقریباً نیمی از خانم ها در سن یائسگی  طور طبیعی میزان استروژن آنها کاهش پیدا می‌کند. در برخی خانم ها نیز پس از جراحی و درمان های پزشکی میزان قابل توجهی از استروژن در آنها تغییر می کند. در این صورت واژن حالت کشسانی طبیعی خود را ندارد، دیواره های آن نازک می شود و مخاط واژن ضخامت و همچنین هیدراته بودن خود را به مرور از دست می دهد. احساس درد و خشکی واژن در رابطه جنسی ایجاد می شود. همچنین در محیط واژن تغییرات ph  اتفاق می افتد، که بر عملکرد و همچنین سلامت واژن تاثیر مستقیم می‌گذارد. در این موارد جوان سازی واژن به همراه لیزر به این بانوان پیشنهاد می شود. با استفاده از دستگاه لیزر مونالیزا تاچ، جوان سازی واژن در بالاترین کیفیت انجام می شود. لیزر موجب کاهش استروژن در بافت واژن می گردد. با فعالیت دوباره کلاژن سازی واژن، جوانسازی اتفاق می افتد.

به خشکی واژن، آتروفی نیز گویند. در حالتی که آتروفی واژن به هر علتی پدید می آید. خشکی، خارش و یا سوزش واژن به صورت دراز مدت ایجاد می شود. عفونت های مکرر نیز یکی از اثرات آتروفی واژن می باشد. بی اختیاری ادرار در هنگام سرفه یا عطسه نیز می‌تواند از اثرات آتروفی واژن باشد. که نتیجه منفی بر سلامت روانی و جسمی فرد دارد. حتی در رابطه جنسی مشکل زا می باشد. متاسفانه با اینکه نیمی از زنان دچار آتروفی واژن می‌باشند. تنها ۲۵ درصد از بانوان به دنبال درمان خود می‌روند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی درمان های موثری در عین سادگی برای درمان عملکرد واژن وجود دارد. لیزر مونالیزا در سراسر جهان کاربرد مهمی در آتروفی واژن و همچنین بهبود علائم بی اختیاری ادرار می گذارد. این لیزر به شدت موثر در فرایند بازسازی طبیعی بدن می باشد. مونالیزا روشی غیر هورمونی و بدون درد و همچنین دائمی است. استفاده از لیزر مونالیزا موجب می شود که بیمار دیگر از داروهای هورمونی استفاده نکند. این دارو ها ممکن است موجب سرطان رحم و سینه شوند. درمان لیزر در ۱۵ دقیقه انجام می شود. خوشبختانه نیازی به بیهوشی ندارد. فرد پس از این درمان به راحتی می تواند به زندگی طبیعی خود باز گردد. معمولا یک ماه پس از درمان با لیزر بافت جدیدی در دیواره های واژن ایجاد می‌شود که موجب به سفت شدن ساختار واژن می گردد.

در نتیجه مخاط واژن حالت هیدراته و کشسانی خود را باز می یابد. تحقیقات نشان داده است که درمان لیزر مونالیزا برای جوانسازی واژن پس از 3 جلسه نتایج قابل توجه و قابل ملاحظه‌ای داشته است.

مزایای جوانسازی با لیزر

از مزایای بسیار مهم جوانسازی با لیزر می توان به بهبودی سریع و دائمی علائم بیماری در اثر بانوان اشاره کرد. این نوع درمان برای تقریباً تمامی خانم ها قابل استفاده است. به خصوص کسانی که درمان هورمونی برایشان میسر نیست. در جوان سازی واژن با لیزر واژینال می توان موارد زیر را درمان کرد :

1. درمان شلی بافت واژن
  2. درمان بی اختیاری ادرار
  3. درمان نزدیکی های دردناک
  4. درمان آتروفی واژن بعد از زایمان و یائسگی
  5. کمتر شدن سرعت پیری مخاط واژن و بهتر شدن عملکرد آن
  6. بدون درد و غیر تهاجمی
  7. ایمن و کم خطر و بدون عارضه
  8. مدت زمان این عمل بسیار کوتاه است
  9. برای تمام خانم ها در هر گروه سنی مناسب
  10. برای روشن کردن لابیا استفاده کرد
  11. نتیجه عمل در مدت طولانی پایدار می باشد
  12. این نوع لیزر برای بیماران خاص نیز قابل استفاده است
  13. بعد از یک دوره درمانی بهبودی کامل حاصل می‌شود

خوشبختانه درمان داخلی بافت واژن بدون درد می باشد، اما امکان دارد پس از درمان کمی احساس ناراحتی برای فرد تا یک هفته ایجاد شود. که معمولا با مسکن های ساده قابل کنترل است. شما پس از جراحی بهتر است از انجام فعالیت‌های ورزشی سخت و همچنین کارهای سنگین پرهیز نماید.

چه افرادی برای انجام  این نوع لیزر مناسب نیستند:

1. بیمارانی که دارای بیماری سیستمیک هستند
  2. در برخی بیماران که گشاد شدگی واژن بسیار زیاد می باشد، لیزر به تنهایی کافی نیست، در این موارد می‌توان از لیزر جهت تنگ شدن عضلات عمقی واژن استفاده کرد و بعد از آن جراحی واژینوپلاستی انجام داد.

بهترین راه برای تشخیص این است که؛ پزشک متخصص با بررسی و معاینه واژینال بهترین روش تنگ کردن واژن را برای شما پیدا کند. برخی افراد فکر می‌کنند که لیزر سبب ناباروری می شود، در صورتی که این تصور کاملا اشتباه می باشد. موج طول موج استاندارد در لیزر مونالیزا فقط جهت تنگ کردن و کار های درمانی استفاده دارد، و به هیچ وجه باعث ناباروری نمی گردد. در کسانی که رحم برداشته شده است نیز لیزر واژینال موثر می باشد و مشکل ایجاد نمی کند.

سن مناسب برای لیزر وجود ندارد، تمامی افراد حتی قبل از ازدواج که به هر دلیلی دچار گشادی واژن شده اند می توانند از آن بهره ببرند. لیزر مونالیزا حتماً باید توسط پزشک متخصص انجام گیرد. در مطب خانم دکتر دهقانی در یک محیط کاملا بهداشتی و ایمن، جلسات درمانی لیزر انجام می شود. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق سایت و همچنین پیج اینستاگرامی خانم دکتر دهقانی در ارتباط باشید.